Probleme legate de menopauză – modul în care regimul alimentar afectează perioada menopauzei

La fel ca menstruația, menopauza este o tranziție naturală în viața femeilor. Etapa menopauzei este faza în care ciclul menstrual al unei femei a luat sfârșit, iar de acum înainte, vor fi experimentate alte schimbări. Etapa menopauzei este confirmată la 12 luni de la ultima menstruație și este însoțită de unele simptome specifice care pot dura chiar și câțiva ani. În timp ce simptomele resimțite în această perioadă sunt destul de incomode, totodată crește și riscul de apariție a anumitor boli, de aceea regimul alimentar începe să joace un rol deosebit de important. Mai precis, ceea ce mâncăm ne poate ajuta să reducem sau să agravăm simptomele neplăcute.

Înainte de a discuta despre acele alimente pe care este bine să le consumăm când ajungem la menopauză, trebuie să știm care sunt acele modificări care se petrec în timpul menopauzei. În timpul tranziției de la menstruație la menopauză și nu numai, estrogenul și progesteronul au foarte mult de suferit. Hormonul estrogen începe să scadă, ceea ce perturbă tiparele ciclice normale. Din cauza scăderii nivelului de estrogen, metabolismul femeilor este afectat negativ, ceea ce poate duce la creșterea în greutate. Aceste modificări pot duce la mai multe riscuri de sănătate, cum ar fi creșterea nivelului de colesterol, dar și modul în care corpul digeră carbohidrații.

În ceea ce privește simptomele, cele mai multe femei se vor plânge de bufeuri și de somn perturbat, tocmai din cauza schimbărilor hormonale. În plus, tot din cauza acestor modificări hormonale, femeile se vor confrunta cu o scădere a densității osoase, de aici și riscul sporit de fracturi.

Ce alimente ar trebui să consumăm la menopauză?

Consumând alimentele potrivite, organismul va obține nutrienții de care are nevoie pentru a atenua simptomele specifice menopauzei. O multitudine de studii susțin că anumite alimente pot ajuta la ameliorarea simptomelor menopauzei, inclusiv nopțile nedormite, bufeurile și reducerea densității osoase.

Cereale integrale. Cerealele integrale conțin substanțe nutritive vitale care sunt asociate cu un risc redus de boli de inimă, cancer și moarte prematură. De asemenea, cerealele integrale sunt bogate în fibre și în vitamina B, cum ar fi tiamină, riboflavină, niacină și acid pantotenic. Cercetătorii au descoperit că femeile care au consumat trei sau mai multe porții de cereale integrale pe zi au prezentat un risc mai mic de a dezvolta diabet și boli de inimă în comparație cu femeile care au mâncat carbohidrați rafinați.

Fructe și legume. Fructele și legumele sunt bogate în minerale, vitamine, fibre și antioxidanți, care ajută considerabil la ameliorarea simptomelor menopauzei și la menținerea stării de bine în general. Studiile au arătat că femeile care consumă mai multe fructe, legume, fibre și soia prezintă o diminuare a bufeurilor cu aproximativ 20% .

Acizi grași Omega-3. Grăsimile sănătoase precum acizii grași Omega-3 sunt de mare ajutor femeilor aflate în etapa menopauzei. Un studiu care a implicat 483 de femei aflate la menopauză a concluzionat că acizii grași Omega-3 duc la o scădere a frecvenței bufeurilor și a severității transpirației nocturne. Puteți utiliza suplimente, precum ulei din ficat de cod natural Lysi sau, tot de la producătorul Lysi, puteți opta pentru suplimente Omega-3, îmbogățite cu calciu și vitamina D pentru reducerea riscului de osteoporoză. De asemenea, alimente bogate în acizi esențiali Omega-3 sunt peștii grași, precum somon, macrou și hamsii.

În cele din urmă, una dintre principlale preocupări în timpul menopauzei este scăderea estrogenului, asociată cu scăderea forței osoase și a masei musculare. Din acest motiv, femeile care trec prin etapa menopauzei, ar trebui să consume mai multe proteine. Carnea de pui sau de curcan, ouăle, peștele, produsele lactate, bananele și ciupercile sunt doar câteva dintre alimentele pe care le puteți consuma pentru a obține necesarul de proteine de care organismul are atât de mare nevoie.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*