Relația dintre Omega 3 și insulină în corpul nostru

Sănătatea noastră este asediată de stres, de aerul poluat pe care îl inspirăm zilnic, de lipsa timpului pentru activități sportive, de chimicalele din alimente sau din produsele cosmetice etc. Acest amalgam de factori va duce, în cele din urmă, la repercusiuni grave pentru stării noastre de sănătate, cum ar fi apariția diabetului. Pentru a combate diabetul, un aliat de nădejde la organismului nostru constă în acizii grași Omega 3, vitali pentru creierul și corpul nostru.

Omega 3 si rezistenta la insulinaCe este diabetul? Potrivit specialiștilor, diabetul reprezintă o dereglare a metabolismului carbohidraților, în care nivelurile de sânge sunt anormale. Altfel spus, diabetul apare atunci când organismul nu produce destulă insulină sau nu este utilizată cum trebuie.

„Diabetul va fi una dintre principalele provocări la adresa sănătăţii publice, cu care se va confrunta lumea în următorul mileniu. Este recunoscut faptul ca diabetul afectează atât naţiunile prospere, cât şi comunităţile sărace şi dezavantajate,” această declaraţie a fost făcută de Federaţia Internaţională de Diabet (IDF).

În acest articol, am abordat și vom discuta în continuare despre diabetul de tip II, care este mult mai frecvent decât diabetul de tip I. În cazul diabetului de tip II, insulina este prezentă, dar nu funcționează în parametri firești.

După aceste precizări, vom discuta în continuare despre relația dintre diabet și acizii grași Omega 3.

Acizii grași esențiali Omega 3 au un rol esențial în dezvoltarea și buna funcționare a sistemului nervos central. În primul rând, Omega 3 aduce un aport vital la constituirea tecii de mielină a neuronilor.

Pe lângă acest aspect, prin intermediul acizilor grași esențiali Omega 3 creierul și organismul nostru produc prostaglandine, substanțe active ce sunt similare cu hormonii. Aceste prostaglandine au numeroase și variate funcții în organismul nostru, printre care faptul că ajută la buna funcționare a insulinei, ce este necesară pentru asigurarea unui nivel echilibrat de zahăr în sânge.

În plus, acizii grași Omega 3 joacă un rol important în reducerea depunerilor de grăsime și ajută organismul să mărească ritmul de eliminare a grăsimilor.

Un alt studiu realizat de Universitatea din California a reliefat faptul că acizii grași Omega 3 EPA (acidul eiscosapentaenoic) și DHA ( acidul docosahexaenoic) din peștele de apă rece îmbunătățește sensibilitatea la insulină și scade inflamația. Printre speciile de pești de apă rece se numără păstrăv curcubeu, macrou, sardine, somon etc.

Alte voci specializate în domeniu, afirmă că o alimentaţie ce include peşti bogaţi în grăsimi, implicit de Omega 3, de două sau de trei ori pe săptămână, îmbunătăţeşte metabolismul glucozei şi insulinei.

Organismul nostru poate fi asigurat de cantitatea necesară de Omega 3, pentru a preveni sau ţine sub control diabetul, şi prin administrarea suplimentelor de Omega 3 (ulei de peşte).

O echipă de cercetători din San Diego au efectuat un studiu, care a scos în evidenţă că acizii graşi omega-3 din uleiul de peşte activează un receptor macrofag (macrofagele sunt globule albe destinate distrugerii particulelor nocive din organism şi care se află în cantitate numeroasă în ţesutul adipos ). Efectul constă în inducerea unui efect anti-inflamator puternic si ameliorarea rezistenţei la insulină.

Indiferent de avantajele sale, este recomandat să apelaţi la un specialist în domeniu, înainte de a lua suplimente de acizi graşi Omega 3.

Până acum am putut observa beneficiile acizilor grași Omega 3 în lupta cu diabetul deja instalat în organismul nostru. Însă, înainte de final, vom prezenta o serie de cauze ce pot duce la apariția diabetului în viață noastră, pentru a ști cum să ferim de acest dușman al sănătății noastre:

  • lipsa exerciților fizice, fenomen numit și sedentarism;
  • un stil de viață haotic;
  • o alimentație dezechilibrată;
  • o greutatea corporală peste măsură;
  • condiții patologice;
  • stresul, mai ales perioadele de stres excesiv.

Nu uitați de dictonul lui Hipocrate „Alimentele trebuie să fie medicamentele voastre și medicamentele voastre să fie alimentele”.

Pe lângă o alimentație echilibrată, o hidratare intensă, exerciții fizice regulate, din ecuația menținerii stării noastre de sănătate, nu trebuie să lipsească acizii grași Omega 3.

Omega 3 reprezintă o strategie importantă de a combate diabetul şi de îmbunătăţire a sănătății, dar şi o cale de restabilire a echilibrului nostru emoţional.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*