4 pași simpli către o dietă alimentară mai echilibrată și mai sănătoasă

Din ce în ce mai multe persoane încep să acorde o mai mare importanță asupra stilului lor de viață, asupra sănătății lor și asupra obiceiurilor alimentare. Din acest motiv, unele diete alimentare, precum dieta Paleo, dieta vegană sau regimul foarte bogat în proteine, capătă foarte multă popularitate. În general, dietele alimentare sunt destul de restrictive și, prin urmare, nu pot fi ținute o lungă perioadă de timp.

Cei care își doresc un regim alimentar mai echilibrat, care să le susțină starea generală de sănătate și care să îi ajute să piardă câteva kilograme trebuie doar să efectueze mici schimbări. Cu toții putem adopta o dietă mai sănătoasă efectuând mici schimbări în rutina noastră zilnică în loc să ne refuzăm în permanență poftele și alimentele preferate. Astfel de schimbări sunt ușor de făcut și, cel mai probabil, vor deveni obiceiuri definitive:

Îmbrățișați natura. Specialiștii în nutriție ne încurajează să evităm alimentele puternic procesate, și asta pe bună dreptate. Cu cât un aliment este mai procesat, cu atât conține mai puțini nutrienți. Atunci când organismul nostru nu primește substanțele nutritive de care are nevoie, va pofti mai multă mâncare în încercarea de a obține acei nutrienți de care are mare nevoie. Pe de o parte, este necesar să alegem alimente mai naturale, iar pe de altă parte, trebuie să ne rezumăm la metode mai simple de gătit. Ideal ar fi să consumăm cel puțin 40% alimente crude în fiecare zi. În concluzie, un regim alimentar cât mai simplificat ne oferă beneficii multiple pentru sănătate, plus că ne economisește foarte mult timp.

Optați pentru un consum mai mare de pește. Carnea roșie are adesea un conținut ridicat de grăsimi și este mai greu de procesat de către organism. În schimb, peștele este ușor, este bogat în grăsimi sănătoase, conține proteine de cea mai bună calitate, plus nenumărate alte vitamine și minerale. Puteți prepara peștele în foarte multe feluri, fără să vă predispuneți la problemele de sănătate asociate cu un consum ridicat de carne roșie. Dacă suferiți deja de unele afecțiuni medicale, cu atât mai important este să începeți să consumați cât mai mult pește și să vă completați dieta cu suplimente alimentare de Omega-3, pe care le găsiți atât sub formă de capsule, cât și sub formă de ulei de pește. Persoanele care suferă de afecțiuni cardiovasculare, de diabet, de hipercolesterolemie sau de osteoporoză sunt cele mai încurajate să înceapă să își administreze suplimente de Omega-3.

Adoptați regula 80/20. Regula 80/20 este mai mult o schimbare a stilului de viață decât o schimbare a dietei, dar nu este chiar atât de dificil de realizat. În esență, această regulă presupune să consumăm alimente cât mai sănătoase în proporție de 80% și să ne rezumăm plăcerile vinovate la 20%. Asta înseamnă ca în cea mai mare parte a timpului să respectăm un regim alimentar cât mai curat, dar și să ne permitem câte o poftă culinară când și când. Nu trebuie nicidecum să ne pedepsim corpul și mintea și să ne refuzăm tot timpul poftele, căci s-ar putea ca la un moment dat să cedăm în fața poftelor și să consumăm mult mai mult decât am fi consumat dacă nu ne-am fi abținut. În restul timpului, acordați-vă timp pentru a pregăti masa, pentru a controla cantitatea de alimente naturale pe care le consumați și pentru a elimina consumul de alimente puternic procesate.

Nu în ultimul rând, micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, iar dacă omiteți să luați micul dejun, s-ar putea să vă simțiți lipsiți de energie și nici nu veți avea capacitatea de a pierde în greutate. Cel mai indicat este să vă repartizați necesarul de calorii pe tot parcursul zilei. Unele persoane se simt excelent consumând 50% din calorii la micul dejun, 30% la prânz și 20% din calorii la cină. O astfel de dietă respectată măcar 4-5 zile pe săptămână vă poate ajuta să vă simțiți mai sănătoși și mai energici.

 


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*