6 moduri simple prin care vă puteți îmbunătăți metabolismul

Persoanele care doresc să piardă kilogramele în plus sau care doresc să își mențină greutatea corporală știu cât de important este să beneficieze de un metabolism accelerat. Dar iată că anumite schimbări în viața noastră ne tulbură metabolismul, pe lângă faptul că metabolismul încetinește firesc odată cu înaintarea în vârstă. Administrarea unor medicamente, sarcina, menopauza, renunțarea la fumat și alți factori sunt responsabili pentru încetinirea metabolismului.

În rândurile care urmează vom descoperi împreună șase modalități dovedite științific că îmbunătățesc metabolismul, modalități pe care le putem încorpora cu ușurință în rutina noastră de zi cu zi.

Consumați mai multe proteine. Una dintre cele mai simple modalități prin care vă puteți stimula metabolismul constă în consumul de proteine de cea mai bună calitate. Metabolismul nostru se accelerează câteva ore după ce consumăm orice tip de aliment pentru că digestia accelerează metabolismul, însă studiile recente arată că proteina crește rata metabolică mai mult decât orice alt tip de aliment. Mai precis, consumul de carbohidrați și grăsimi crește rata metabolismului cu doar 5-10% și respectiv 0-3%, în timp ce consumul de proteine accelerează metabolismul cu 15-30%. Peștele este o sursă excelentă de proteine de cea mai bună calitate. Puteți consuma pește gratinat, pește copt la cuptor pe pat de legume sau doar condimentat cu ierburile aromatice preferate și stropit cu lămâie sau putem consuma un pateu delicios din ficat de cod. Uleiul din ficat de cod este un supliment alimentar premium care este recomandat atât în dietele de slăbire, dar și pentru susținerea imunității și a sănătății creierului.

Consumați apă rece. Ori de câte ori simțiți nevoia de a vă hidrata, evitați sucurile de fructe sau cele carbogazoase și alegeți, în schimb, un pahar cu apă rece. Din nou, studiile arată că un pahar cu apă rece poate spori temporar rata metabolică cu 30%, și asta pentru că organismul nostru arde energie pentru a încălzi apa până la temperatura internă.

Un program echilibrat de somn. Un program necorespunzător de somn, adică mai puțin de 7 ore de somn pe noapte, este un alt factor care încetinește metabolismul. Somnul este foarte conectat la procesul metabolic al organismului și, prin urmare, tulburările de somn și privarea de somn pot încetini substanțial sistemul metabolic. Dacă doriți să vă accelerați metabolismul, atunci încercați să beneficiați de cel puțin 7 ore de somn în fiecare noapte. Dacă suferiți de insomnii sau pur și simplu adormiți cu mare greutate, încercați suplimentele alimentare de metionină, beți un ceai de levănțică sau un pahar cu lapte cald înainte de culcare.

Ridicați greutăți. Ridicarea de greutăți reprezintă o modalitate excelentă de a crește rezistența musculară, dar și de accelerare a metabolismului. Studiile arată că mușchiul este mult mai activ din punct de vedere metabolic decât grăsimea și că masa musculară accelerează, de fapt, metabolismul. Ridicarea de greutăți este, de asemenea, o modalitate grozavă de a combate încetinirea metabolismului care apare adesea după pierderea în greutate. Exercițiile cardio sunt și ele foarte recomandate pentru accelerarea metabolismului. Cercetările au arătat că 45 de minute de exerciții energice, cum ar fi ciclismul, pot crește rata metabolică timp de 14 ore.

Într-un final, consumul de ceai verde este un bun stimulent al metabolismului. Studiile arată că un consum regulat de ceai verde crește rata metabolică cu 4% pe o perioadă de 24 de ore, în timp ce un alt studiu a descoperit că ceaiul verde poate ajuta la creșterea arderii de grăsimi cu 10-17%.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*