Ce alimente ar trebui să consum după antrenamentul sportiv?

După un antrenament sportiv, corpul nostru râvnește după două lucruri, și anume energie și recuperare. Un antrenament pune foarte multă presiune asupra corpului, așa că un regim bogat în alimente potrivite poate face diferența între a ne simți obosiți și vlăguiți a doua zi sau, dimpotrivă, sănătoși și energizați. Prin urmare, după un antrenament sportiv care ne-a solicitat destul de mult, avem nevoie de alimente bogate în proteine și în carbohidrați care repară mușchii și care ridică nivelul de energie. La fel de bine, pentru a vă maximiza beneficiile antrenamentului, puteți să vă completați regimul cu un supliment alimentar pe bază de acizi grași Omega-3, multivitamine și minerale, care susține recuperarea după sport, un nivel ridicat de energie și reechilibrarea nutrițională.

În rândurile care urmează, vă oferim câteva idei de mese care conțin cantități sănătoase de proteine și carbohidrați de care are nevoie organismul după efort fizic:

Iaurt grecesc. Dacă aveți de ales între iaurt obișnuit și iaurt grecesc, alegeți întotdeauna iaurt grecesc. În primul rând, este bogat în proteine, iar în al doilea rând, poate fi consumat cu nuci, cu granola, cu fulgi de porumb și fructe sau poate fi adăugat în nenumărate sosuri și rețete, fiind de nelipsit din dieta zilnică.

Pește. Putem încorpora pește în regimul noastru alimentar în nenumărate feluri. La micul dejun putem consuma pateu de pește, pastramă sau zacuscă de pește, iar la prânz și cină, putem pregăti pește la cuptor, gătit în tigaia de fier cu foarte puțin ulei de măsline, pe grătar, pe pat de legume, cu fasole sau cu orez. Pastele cu pește sunt iarăși o idee minunată de prânz. În plus, durează doar câteva minute pentru a găti un pește, ceea ce înseamnă că vă puteți bucura de o masă consistentă după un antrenament, fără să simțiți că nu mai aveți răbdare până e gata masa. În mod ideal, ar trebui să consumăm cel puțin două porții de pește în fiecare săptămână, asta însemnând aproape 400 de grame. Dacă obișnuiți să vă antrenați aproape în fiecare zi, atunci încercați să vă administrați și un supliment de Omega-3, cum ar fi un ulei natural de pește, care vă va susține efortul fizic și recuperarea.

Terci de ovăz cu lapte. Mai ales dacă vă place să vă antrenați dimineața, când ceilalți încă dorm sau de abia se trezesc, atunci o idee minunată de mic dejun, care vă va susține recuperarea în urma efortului fizic, este terciul de ovăz. Cele mai multe persoane obișnuiesc să fiarbă ovăzul în apă, însă dacă veți înlocui apa cu lapte sau cu o băutură vegetală, veți spori aportul de calciu și de proteine, plus că veți obține și un gust mai bogat. Puteți servi terciul de ovăz cu unt de arahide sau de migdale și cu câteva felii de banană, cu dulceață de zmeură și mix de semințe și nuci, cu dulceață de prune proaspătă și puțină scorțișoară sau chiar și cu o bucățică de ciocolată amăruie.

Ouă. Pe lângă faptul că sunt un aliment complet, ouăle reprezintă și o gustare grozavă și ușoară după un antrenament. Fiecare ou conține șase grame de proteine și o mulțime de vitamine, așa că puteți servi o omletă cu câteva legume proaspete pentru a vă bucura de mai multă energie după ce ați depus efort la sală.

Carne de pui. Puiul este cunoscut ca fiind o sursă slabă de proteine, doar 120 de grame de pui conținând aproape 30 de grame de proteine. Iată de ce puiul este unul dintre cele mai recomandate alimente după un antrenament intens. Gătit cu doar câteva alimente și servit pe un pat de legume sau tăiat într-o salată proaspătă, puiul este unul dintre cele mai versatile alimente.

Hummus și pita. Hummusul nu numai că este delicios, dar oferă și foarte multe beneficii nutriționale. Cu zeci de arome cu care ne putem juca, cum ar fi lămâie, ardei copt, tahini sau curry, putem servi hummusul ca atare sau alături de o omletă, de dovleac, de cartof dulce sau de o salată bogată. Hummusul în sine conține niveluri ridicate de proteine, așa că îl putem asocia cu pită, care este bogată în carbohidrați, bucurându-ne astfel de o gustare consistentă după antrenament.

 


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*