Ce alimente sunt incluse într-o dietă pentru scăderea tensiunii arteriale?

Tensiunea arterială ridicată afectează aproximativ 1 din 4 adulți la nivel mondial, ceea ce înseamnă că este o problemă în creștere și că ar trebui să facem cu toții ceva pentru a menține tensiunea arterială în intervalul normal. Un mic pas pe care îl putem face chiar din acest moment este acela de a ne modifica regimul alimentar astfel încât să putem da la o parte mâncărurile și băuturile care nu ne fac niciun bine și să începem să consumăm cât mai multe alimente care scad în mod natural tensiunea arterială.

Ceaiurile calde după masă și unele suplimente alimentare sunt și ele binevenite într-un regim care are ca scop menținerea tensiunii arteriale în limite normale. În rândurile care urmează, vom descoperi împreună care sunt acele alimente și suplimente care scad tensiunea arterială și care pot fi adăugate cu ușurință în dieta noastră de zi cu zi.

Avocado. Alături de nuci, semințe și pește, avocado face parte din categoria grăsimilor sănătoase de care avem mare nevoie pentru ca organismul să funcționeze corespunzător. Avocado se bucură acum de o popularitate crescândă, și asta pe bună dreptate. Este un aliment cu multiple beneficii pentru starea noastră de sănătate, este minunat la mic dejun pe pâine prăjită, cu un ou poșat și cu piper proaspăt măcinat și, de asemenea, poate intra în compoziția celor mai delicioase și cremoase prăjituri. Este un aliment recomandat pentru scăderea tensiunii arteriale deoarece conține grăsimi monosaturate și potasiu, ceea ce duce la scăderea nivelului de colesterol rău.

Ouă. Până nu demult, specialiștii în nutriție ne avertizau să consumăm cât mai puține ouă, marea îngrijorare fiind conținutul de colesterol. Dar iată că odată cu trecerea timpului, ouăle au scăpat de reputația nefastă și acum sunt considerate alimente complete, pe care este bine să le consumăm zi de zi. Albușul de ou, în special, trebuie inclus cu regularitate în dieta oricui are probleme cu tensiunea arterială ridicată. Potrivit studiilor, proteinele care se găsesc în albușul de ou pot duce la scăderea tensiunii arteriale.

Pește. Majoritatea dietelor care susțin o slăbire sănătoasă și o stare mai bună de sănătate ne îndeamnă să consumăm cât mai mult pește și de o calitate cât mai bună. Fie că vorbim de dieta mediteraneană, Paleo sau de dieta Keto, peștele gras este poate cel mai înrăit susținător al unui stări excelente de sănătate. Pentru reducerea tensiunii arteriale, este recomandat să consumăm pește gras de mai multe ori pe săptămână, pește gras însemnând somon, crap sau macrou. Suplimentele cu ulei de pește reprezintă o altă modalitate prin care putem să obținem acizii grași esențiali Omega-3 care sunt responsabili de scăderea tensiunii arteriale. Putem opta pentru Ulei din ficat de cod natural lichid sau pentru capsule Omega-3 Lysi, ambele suplimente oferind o cantitate adecvată de acizi grași esențiali Omega-3. Suplimentele sunt alternative foarte bune dacă rareori avem timp să gătim pește, dar și pentru că majoritatea speciilor de pește pe care le găsim în magazine sunt contaminate cu metale grele sau provin de la crescătorii.

Sfeclă. O sursă naturală de oxid nitric, consumul de sfeclă crudă sau de suc de sfeclă duce la dilatarea vaselor de sânge, scăzând astfel tensiunea arterială. Consumând sfeclă crudă în mod regulat, vom împiedica constricția vaselor de sânge.

Banane. Cunoscute pentru conținutul ridicat de potasiu, bananele pot ajuta la combaterea efectelor nocive ale sodiului asupra tensiunii arteriale. Sunt foarte multe legume cu un conținut mai mare de potasiu, însă bananele sunt delicioase, versatile și pot fi incluse cu ușurință în regimul nostru alimentar. O singură banană ne oferă 11% din aportul zilnic recomandat de potasiu.

Ceai verde. Găsim ceaiul verde în cultura chineză din cele mai îndepărtate secole, ceea ce nu trebuie să ne fie de mirare, având în vedere că ceaiul verde este un puternic antioxidant care ajută la scăderea tensiunii arteriale. Ceaiul verde este bogat în polifenoli, despre care se știe că îmbunătățesc fluxul de sânge și că au un efect pozitiv asupra tensiunii arteriale ridicate.

În cele din urmă, uleiul de măsline extravirgin este cel mai recomandat ulei atât pentru gătit, dar mai ales în stare crudă. Pentru că este destul de caloric, îl vom consuma totuși cu moderație. Bogat în antioxidanți și grăsimi mononesaturate, s-a dovedit că uleiul de măsline reduce atacurile de cord cu 30% și este foarte benefic pentru persoanele care suferă de tensiune arterială ridicată.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*