Ce măsuri alimentare respectăm în timpul sarcinii?

Perioada sarcinii este una în care mămicile sunt nevoite să acorde o mai mare atenție tuturor alimentelor și băuturilor pe care le consumă. Dacă alcoolul, cofeina și foarte multe ceaiuri sunt interzise, la fel și o serie de alimente sunt contraindicate în timpul sarcinii. Pe de o parte, mămica va trebui să citească întotdeauna lista ingredientelor, mai ales dacă dorește să cumpere un aliment pe care nu l-a mai consumat în trecut, iar pe de altă parte, mai sunt pericole care pândesc aproape la fiecare pas.

Pe aceste pericole le vom dezvălui în rândurile următoare, căci ele sunt cele care pot crea tot felul de complicații severe în sarcină:

Atenție la Listeria. Listeria este un anumit tip de bacterii intestinale care se găsește în sortimentele de brânzeturi moi, în unele mezeluri, în lactatele nepasteurizate, în pepeni, dar și în legumele crude. Conform studiilor, femeile însărcinate sunt cu mult mai sensibile la Listeria în comparație cu cele care nu sunt însărcinate, raportul fiind undeva la 20:1. Ceea ce face ca Listeria să fie periculoasă este capacitatea sa de a invada țesuturile intestinale, de a străbate placenta și de a infecta canalul de alimentare al fătului. Studiile recente arată că Listeria este una dintre cauzele-cheie ale avortului precoce. Din acest motiv, femeile însărcinte sunt sfătuite să evite complet mezelurile, laptele nepasteurizat și brânza moale nepasteurizată, cum ar fi Brie, Camembert, Roquefort și feta. Dacă doriți să consumați astfel de brânzeturi, încercați să le gătiți la temperaturi înalte sau la aburi pentru a reduce cât mai mult orice șansă de listerioză.

Consumați acizi grași Omega-3. Suplimentele Omega-3 sunt esențiale pentru dezvoltarea sugarului, în special a creierului și văzului său. Tot cercetările arată că acizii grași Omega-3 pot proteja copilul împotriva astmului, îi pot îmbunătăți abilitățile cognitive și pot preveni răcelile și episoadele recurente de gripă și răceală cel puțin în primele luni de viață. Un alt studiu sugerează că un consum corespunzător de Omega-3 în timpul sarcinii are mai multe beneficii, inclusiv scăderea riscului de depresie postpartum. Pentru femeile însărcinate, sunt foarte recomandate capsulele Omega-3 Lysi cu ulei pur de pește oceanic, precum și uleiul din ficat de cod Lysi cu aromă de lămâie și mentă. Acesta din urmă poate fi administrat și copiilor încă din primul an de viață, date fiind multiplele beneficii pentru dezvoltarea abilităților cognitive și a funcției oculare.

Consumați cu 25 de grame de proteine în plus pe zi. Mușchii și organele sunt formate, în principal, din proteine, astfel încât este esențial să consumați o cantitate adecvată de proteine în fiecare zi pentru a vă bucura de o bună stare de sănătate, dar și pentru a susține dezvoltarea și creșterea copilului. În plus, o cantitate suficientă de proteine previne pierderea masei musculare în timpul sarcinii, precum și stările de oboseală și slăbiciune. Studiile au descoperit o legătură puternică între consumul insuficient de proteine în timpul sarcinii și dezvoltarea problemelor musculare atât la mame, cât și la nou-născuți. Proteina protejează copilul inclusiv împotriva alergiilor alimentare. Specialiștii sunt de părere că femeile însărcinate ar trebuie să crească aportul zilnic de proteine cu 25 de grame (cu 50 de grame dacă sarcina este gemelară), mai ales în a doua jumătate a sarcinii. Alimente precum linte, ouă, carne, tofu, fasole și pește pot oferi o cantitate suficientă de proteine.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*