Ce putem face pentru a diminua stresul din viața de zi cu zi?

Potrivit celor mai recente cifre, aproximativ 70% dintre oameni sunt stresați, așa că stresul este boala modernă majoră care ne afectează starea de bine și de sănătate. Totuși, este adevărat cum se spune, și anume nu stresul ne ucide, ci reacția noastră la factorii de stres. Fie că este vorba de volumul zilnic de muncă, de tot felul de griji, fie de problemele financiare sau de relațiile emoționale dificile, cert este că nu putem ocoli la infinit stresul. Gestionarea eficientă a stresului este realizabilă doar cu mentalitatea și atitudinea potrivite.

Putem prelua controlul vieții noastre și putem pune capăt stresului cu următoarele metode dovedite:

Să ne punem pe primul loc. De cele mai multe ori, ne facem griji cu privire la cum se vor simți ceilalți, dar este absolut în regulă să ne punem pe noi înșine pe primul loc. Deși poate părea un gest de egoism, a ne pune pe primul loc înseamnă a ne respecta și a ne prețui pe noi înșine, dar și pe cei din jurul nostru. Cufundați în stres și în motive de îngrijorare, nu putem fi de prea mult folos oamenilor dragi din viața noastră. Uneori, poate fi foarte util să evităm anumite lucruri, precum amânarea la infinit a unei discuții inconfortabile, volumul prea mare de lucru, teama de a spune nu, dar și tendința noastră de a mulțumi pe toată lumea și mai puțin pe noi înșine. Dacă vom continua să trăim în același ritm, nu vom face altceva decât să ne cufundăm și mai mult în stres și în panică. A ne pune pe primul loc este cea mai bună modalitate pentru diminuarea stresului.

Să luăm o pauză și să ne relaxăm. Cei mai mulți dintre noi ne trăim viața în mare grabă, fără să acordăm pic de atenție lucrurilor frumoase și celor care contează cu adevărat. Cu atât de multe distrageri moderne, cu haosul general și cu graba permanentă, devine tot mai greu să fim prezenți pur și simplu. Iată de ce este atât de important să luăm din când în când o pauză, să respirăm adânc, să tragem în piept aerul curat al dimineții, să ne uităm la comedii și să ștergem cu buretele toată tensiunea zilei. O excursie scurtă, o vacanță, câteva ieșiri cu prietenii sau cu familia sunt idei foarte bune, căci toate aceste momente de destindere produc oxitocină, un agent antistres natural.

Să facem exerciții fizice. Practicarea unor exerciții fizice este o altă modalitate grozavă de a atenua stresul. În plus, exercițiile fizice oferă beneficii atât stării noastre de sănătate fizică, cât și psihică. În general, sportul îmbunătățește rezistența prin furnizarea de energie, eliberează endorfine și cortizol și sporește starea de bine, în timp ce diminuează stresul, depresia sau anxietatea. Health Duet Lysi este un supliment alimentar cu ulei de pește care nu doar că furnizează organismului o cantitatea adecvată de acizi grași esențiali Omega-3 care reduc depresia, dar conțin și un complex de vitamine și minerale care susțin un stil de viață activ și înlesnesc recuperarea după antrenamentele sportive.

Să folosim suplimente naturale anti-stres. Unele suplimente sunt foarte eficiente împotriva stresului, în special ceaiul verde, lămâia, vitamina B și acizii grași Omega-3. Ceaiul verde conține un aminoacid, și anume theanine, care este un ingredient puternic în lupta împotriva stresului. De asemenea, crește producția nivelului de serotonină, care scade anxietatea și conține și alți antioxidanți polifenoli, deosebit de benefici pentru sănătate. Lămâia este foarte cunoscută pentru proprietățile sale antistres, pentru că induce un somn liniștitor și pentru că ne îmbunătățește pe loc starea de spirit. La rândul lor, studiile arată că administrarea constantă de suplimente alimentare Omega-3, precum sunt capsulele Omega-3 Lysi, pentru o perioadă lungă de timp, poate contribui la scăderea anxietății și a nivelului de stres. Vitamina B este și ea recomandată pentru gestionarea atacurilor de panică, a depresiei și a stresului.

În cele din urmă, încercați să reduceți cofeina, căci cofeina este un stimulent asupra sistemului nervos. Este prezentă în ceai, în unele sucuri și, desigur, în cafea, iar consumul excesiv al acestor produse poate duce la un nivel mai crescut de stres și anxietate. În funcție de cât de stresați vă simțiți, poate fi necesar să renunțați măcar pentru o perioadă la consumul de cafea și de alte produse care conțin cafeină. 

 


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*