Ce să mănânci pentru a evita să te îmbolnăvești în această perioadă?

În această perioadă dominată de pericolul Covid-19 și de atât de multe frici și atenționări, se impun noi măsuri de siguranță. Pe lângă o igienă riguroasă, purtarea măștii și evitarea drumurilor de prisos, este indicat să ne examinăm puțin regimul alimentar. Din cele mai vechi timpuri, mâncarea era considerată un medicament puternic. În societatea noastră modernă, avem la dispoziția toată știința pentru a susține ceea ce strămoșii noștri știau deja, și anume există anumite alimente care ajută enorm la combaterea germenilor nedoriți. Este vorba despre alimente puternice care mențin sănătatea organismului și o stare de bine. Pentru a profita la maximum de un regim alimentar sănătos, încercați să mâncați cât mai des alături de prieteni sau de întreaga familie, căci studiile arată că mesele împreună cu alte persoane dragi ne stimulează starea de spirit, ceea ce ne ajută să evităm infecțiile.

Ceai. O cană cu ceai cald este confortul suprem într-o zi răcoroasă. Ceaiul conține un grup de antioxidanți, și anume catechine în ceaiul verde și în ceaiul alb și teanină în ceaiul negru, care ajută la prevenirea instalării infecțiilor și bolilor. Un studiu japonez a descoperit că un consum regulat de ceai poate preveni gripa chiar și cu 75%. Puteți consuma un ceai de ghimbir proaspăt feliat, pentru a obține beneficiile de combatere a gripei, dar și pentru a vă bucura de aroma delicioasă a ghimbirului. În plus, antioxidanții din ghimbir sunt minunați și pentru încetinirea procesului de îmbătrânire.

Pește. Poate că nu v-ați gândit la asta, dar peștele reprezintă o hrană uimitoare când vine vorba de combaterea germenilor. O porție de pește susține sistemul imunitar în lupta sa împotriva infecțiilor, oferindu-ne totodată cel puțin 10% din aportul zilnic de proteine. De asemenea, peștele este o sursă bogată de seleniu, care ajută globulele albe din sânge să apere organismul împotriva germenilor nedoriți. Peștele se poate aduce la masa în nenumărate feluri, dar cel mai important este să optați pentru acele specii care prezintă un conținut scăzut de mercur, cum ar fi păstrăv, crap, somon, ton conservat, sardine și hamsii. Puteți pregăti crap la cuptor pe pat de legume sau somon în crustă de nuci și verdeață. Dacă timpul nu vă permite să gătiți pește, atunci puteți lua în considerare administrarea de suplimente alimentare Omega-3 sau de ulei de pește pur. Uleiul din ficat de cod este un supliment alimentar pur, care nu prezintă urme de mercur sau alte substanțe toxice, fiind indicat în special femeilor însărcinate și mămicilor care alăptează.

Ciocolata neagră. Cu siguranță, vă bucurați să aflați că pe lista alimentelor puternice care acționează ca veritabile medicamente în aceste vremuri incerte se află ciocolata. Vorbim, mai exact, despre ciocolata amăruie, cu un conțint de cacao de cel puțin 65%. Cacao conține mai mulți antioxidanți decât vinul roșu, iar extractul de cacao a fost utilizat în medicină pentru a preveni infecția. De asemenea, flavonolii din cacao reduc anxietatea și sporesc calmul, iar studiile arată că persoanele mai fericite și mai calme sunt mai sănătoase. Pentru a vă bucura de beneficiile pe care ni le oferă cacao, încercați să o consumați fără adaos de zahăr și grăsimi saturate. Optați pentru ciocolată amăruie și consumați cel mult două cuburi pe zi.

Ciuperci. Ergothioneina este oxidantul principal care se găsește în ciuperci și care ne ajută să scăpăm de radicalii liberi din corpul nostru care cauzează boli și alte daune. De asemenea, ciupercile conțin antiobiotice naturale care împiedică dezvoltarea microbiană și infecțiile fungice și ajută la reglarea sistemului imunitar.

În cele din urmă, portocalele și alte citrice sunt alte alimente minunate care ne protejează sănătatea și starea de bine. Deși le consumăm cu lăcomie în perioada Crăciunului, de fapt sezonul de vârf al citricelor începe în ianuarie și continuă până în aprilie. În primele luni, sunt irezistibil de dulci și de suculente. Conținutul de vitamina C din portocale, precum și polifenolii, previn dezvoltarea infecțiilor în corp. Putem consuma portocalele ca atare sau ca ingredient aromat în deserturi, salate de fructe sau dressing-uri. Le putem adăuga în smoothie sau putem face un ceai cald de portocale și ghimbir, aromatizat cu puțină miere și scorțișoară.

 

 


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*