Consumul de pește vs. suplimentele Omega-3 – cum este mai bine pentru sănătatea noastră?

Ce e drept, mulți dintre noi preferăm să luăm un supliment decât să facem efortul zilnic de a ne diversifica regimul alimentar. Asta se întâmplă mai ales când vine vorba de consumul de pește. În loc să consumăm cele două porții de pește recomandate pe săptămână, un număr mare de persoane oferă organismului acizii grași Omega-3, administrându-și un supliment pe bază de ulei de pește. Inevitabil, apare o întrebare, și anume este mai eficient să mâncăm pește sau la fel de bine putem să luăm suplimente Omega-3?

Ce sunt acizii grași esențiali Omega-3?

Acizii grași Omega-3 au multe beneficii care favorizează sănătatea. În primul rând, scad nivelul de trigliceride, care ne afectează tensiunea arterială și nivelul de colesterol. În al doilea rând, ameliorează rigiditatea și durerile articulare și pot contribui la reducerea simptomelor de ADHD și depresie. Mai mult, acizii grași Omega-3 ajută la prevenirea bolilor de inimă, atacurilor de cord și accidentelor vasculare cerebrale. În continuare, se efectuează mai mult cercetări asupra eficacității acizilor Omega-3 în reducerea riscului de cancer, demență și boala Alzheimer.

Deși corpul uman poate obține cea mai mare parte a grăsimilor de care are nevoie din alte grăsimi sau materii prime, asta nu se întâmplă și cu Omega-3. Organismul trebuie să obțină acizii grași esențiali Omega-3 dintr-o sursă directă de hrană sau supliment.

Este suficient să consumăm pește pentru a ne bucura de toate beneficiile acizilor Omega-3?

În general, peștele este cea mai bună sursă naturală de acizi grași Omega-3, dar foarte multe persoane consideră că peștele este un aliment periculos, dat fiind că el mai conține și alte ingrediente, potențial dăunătoare, cum ar fi mercurul, PCB (bifenili policlorurați) și alți contaminanți din mediu. Totuși, aceste toxine predomină în special la peștii mari prădători, cum ar fi rechinul, peștele-sabie sau macroul. Foarte multe magazine și restaurante pun la dispoziția consumatorilor rondele de rechin și macrou proaspăt, congelat sau în conservă. Sunt și foarte multe specii de pește care sunt mai sigure pentru consum inclusiv somon, creveți, păstrăv, biban, crap sau ton roșu-gălbui. Femeile care doresc să rămână însărcinate, femeile deja însărcinate, precum și cele care alăptează, dar și copiii cu vârsta cuprinsă între 1-9 ani ar trebui să consume specii de pește sigure sau suplimente de Omega-3, așa cum sunt suplimentele Lysi Omega-3, sub formă de capsule sau ulei.

Când este indicat să optăm pentru suplimente Omega-3?

Administrarea de suplimente de Omega-3 nu este recomandată doar femeilor însărcinate, mămicilor care alăptează și copiilor, ci și persoanelor care suferă de anumite afecțiuni medicale și au nevoie de o cantitate mai mare de acizi grași Omega-3. De exemplu, pacienții care suferă de boli coronariene sau au niveluri crescute de trigliceride, pot să nu obțină o cantitate suficientă de Omega-3 doar consumând pește, așa că medicii le vor recomanda să își administreze suplimente de Omega-3 pe lângă consumul de pește de două ori pe săptămână. Suplimentele Omega-3 Lysi vin sub formă de capsule, comprimate masticabile pentru copii, simple sau îmbogățite cu alte vitamine și minerale pentru a răspunde la cât mai multe cerințe, dar și sub formă de ulei din ficat de cod natural sau cu aromă de lămâie ori de lămâie și mentă.

Pe lângă administrarea acestor suplimente conform prospectului, încercați să gătiți pește de două ori pe săptămână. Salatele cu ton, chifteluțele de pește, saramura de pește cu legume și condimente, peștele la abur, peștele pe grătar, dar și icrele de pește consumat în cantități moderate vă vor ajuta să vă bucurați de o stare excelentă de sănătate.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*