Cum poți avea un regim alimentar sănătos atunci când ești tot timpul pe fugă?

Cu toții știm că poate fi destul de dificil să facem în fiecare zi alegeri alimentare sănătoase și să evităm ispitele gustoase, precum carbohidrații, dulciurile și alimentele prăjite. Situația este cu atât mai dificilă atunci când suntem mereu pe fugă. Atunci când suntem ocupați până peste cap sau stresați, numai la o masă nutritivă nu ne gândim, așa că punem mâna pe cele mai nesănătoase opțiuni alimentare care știm sigur că ne vor alunga rapid foamea.

Dacă vă confruntați în fiecare zi cu un program haotic, dar doriți totuși să adoptați un regim alimentar sănătos, iată câteva sfaturi pe care le puteți încorpora rapid în viața de zi cu zi:

Faceți o planificare săptămânală a meselor. Este minunat dacă reușiți să vă planificați mesele în avans. Luați în considerare ce doriți să gătiți, ce timp veți avea la dispoziție pentru a găti și, dacă aveți o amiază liberă de sâmbătă sau de duminică, puteți pregăti ingredientele și să le depozitați în caserole. Cu o astfel de planificare proactivă, în zilele când ajungeți târziu acasă, nu trebuie decât să scoateți din frigider ingredientele pregătite și să le puneți în tigaie sau la cuptor. De exemplu, puteți curăța și toca mai multe legume, precum ceapă, morcovi și ardei, iar când ajungeți acasă le puteți căli în puțin ulei de măsline, adăugați apoi bulgur și apă fierbinte și în mai puțin de 5 minute puteți savura un bol cu bulgur și legume. Un aparat de bucătărie foarte practic și eficient este oala crockpot sau slowcooker. Nu trebuie decât să aruncați toate ingredientele în aparat, iar când ajungeți acasă, cina va fi terminată.

Nu țineți mâncăruri procesate în casă. Când suntem grăbiți, ocupați sau stresați, tindem să putem mâna pe orice este la îndemână și are gust bun. Așa se face că ajungem să ne astâmpărăm foamea cu chipsuri, ciocolată, napolitane sau gogoși, în loc să ne atribuim câteva minute pentru a găti o masă adecvată. Este deosebit de periculos să ne formăm astfel de obiceiuri, așa că trebuie să fim atenți ce alimente punem în căruciorul nostru atunci când ne aflăm la cumpărături. Ideal ar fi să vă orientați atenția asupra acelor alimente care pot fi gătite rapid, așa cum sunt conservele de ton, ovăzul instant, iaurturile, perlele de brânză sau legumele congelate.

Împachetați gustări ușoare și sănătoase. Orice regim alimentar sănătos poate fi dat peste cap de obiceiul multora dintre noi de a consuma tot felul de gustări. Chiar și atunci când nu ne este foame, mulți dintre noi consumăm tot felul de gustări, fie că suntem plictisiți, obosiți, fie stresați sau triști, iar ceea ce alegem să consumăm nu este întotdeauna foarte hrănitor. Când avem un program încărcat sau alergăm de la o întâlnire la alta, este întotdeauna bine să avem la dispoziție câteva gustări sănătoase care ne vor reduce tentația ne a mânca ceva ce mai târziu vom regreta că am mâncat. De exemplu, sandvișurile cu unt de arahide sau unt de migdale, tortilla cu hummus, batoanele proteice cu semințe și fructe uscate sau chipsurile de dovlecei cu parmezan sunt doar câteva opțiuni grozave. Foarte bine ar fi să ne completăm regimul cu câteva suplimente de multivitamine și minerale și cu acizi grași esențiali Omega-3. Putem opta pentru un produs 2 în 1, adică suplimente alimentare Omega-3 îmbogățite cu vitamine, așa cum sunt capsulele Lysi Health Duet. Pentru suplimentarea regimului copiilor, putem opta pentru capsule Lysi Omega-3 masticabile.

Evitați fast-food-ul. De multe ori, foame ne împinge să oprim la un fast-food și să cumpărăm de acolo o mâncare prăjită și plină de grăsimi. Ceea ce putem face este să oprim la restaurante accesibile și să alegem opțiuni mai sănătoase, cum ar fi ciorbe, cartofi copți cu salată sau mâncăruri la cuptor.

Umpleți congelatorul cu alimente. Atunci când avem congelatorul plin cu o varietate de alimente, pregătirea unei mese nutritive pentru întreaga familie devine mai ușoară. Totuși, ideal ar fi să decongelăm alimentele treptat la frigider și nu în apă sau pe blatul din bucătărie. În general, legumele congelate se dezgheață mult mai rapid decât carnea. La rândul lor, fileurile de pește se dezgheață rapid. Puteți congela năut fiert pe care îl puteți adăuga rapid într-o salată cu paste, la fel de bine puteți congela bulgur sau orez fiert, iar dacă ați gătit mai multă supă sau sos pentru paste, le puteți congela și pe acestea, urmând să devină mese sățioase pentru zilele când nu aveți timp să gătiți cu ingrediente proaspete.

A mânca sănătos în timp ce sunteți tot timpul pe fugă poate părea o sarcină imposibilă, dar în realitate, cu toții avem nevoie de puțin mai multă planificare și de voință fermă. Ispitele culinare sunt peste tot, dar cu puțin autocontrol, un program încărcat poate fi sinonim cu un program sănătos.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*