Cum putem să ne întărim sistemul imunitar cu ulei de pește?

În fiecare zi suntem expuși la tot felul de organisme care pot provoca boli sau infecții dacă sistemul de apărare al organismului nostru este compromis. Această apărare naturală de care dispune organismul nostru este, de fapt, sistemul imunitar, adică o rețea interactivă de organe, de celule și de proteine care protejează organismul prin neutralizarea sau eliminarea inamicilor, cum ar fi bacteriile sau virusurile.

Deși este minunat să avem un sistem imunitar puternic pe tot parcursul anului, în sezonul rece cu atât este mai important să încercăm să ne întărim sistemul imunitar. Putem face asta cu ajutorul acizilor grași esențiali Omega-3, dar și cu câteva noi obiceiuri pe care le putem integra în stilul nostru de viață.

Discutând despre acizii grași Omega-3, aceștia au un impact direct asupra sănătății răspunsului imun și inflamator. Când sistemul imunitar este declanșat – de exemplu prin vătămare, prin alergii sau infecții – acizii grași sunt eliberați din membranele celulare. Ca parte a răspunsului natural al vindecării organismului, acești acizi grași sunt transformați în molecule. Acizii grași esențiali Omega-3 sunt alcătuiți din două tipuri diferite de acizi, și anume EPA și DHA, care susțin răspunsul natural antiinflamator al organismului, deoarece sunt convertiți în molecule antiinflamatorii. O serie de cercetări științifice indică faptul că uleiul de pește ajută la reglarea naturală a răspunsului imun și la susținerea sistemelor interne de reparație care funcționează ca răspuns la inflamație.

Pe lângă suplimentarea dietei zilnice cu ulei de pește, iată ce mai puteți face pentru a vă întări sistemul imunitar:

Mâncați mai multe fructe și legume. Pentru a funcționa corespunzător, organismele noastre se bazează pe vitamine și minerale. Nu este tocmai ușor să consumăm în fiecare zi o varietate de fructe și legume proaspete, așa că puteți opta pentru o scurtătură, și anume administrarea unor suplimente cu acizi grași Omega-3 îmbogățite cu vitamine și minerale, precum Lysi Health Duet.

Vitamina D. Aceasta este o vitamină importantă atunci când vine vorba de un sistem imunitar sănătos. Funcția sa principală este de a regla cantitatea de calciu și fosfat din organism – esențiale pentru dezvoltarea armonioasă și întreținerea oaselor, dinților și mușchilor. Deși vitamina D este de o importanță uriașă, una din cinci persoane suferă de carență de vitamina D. Este recomandat ca adulții și copiii cu vârsta peste 1 an să obțină 10 mcg de vitamina D pe zi, în special toamna și iarna. Surse excelente de vitamina D includ peștele gras, precum macrou, sardine, somon, ton proaspăt și păstrăv. Din nou, dacă vă este dificil să consumați cel puțin două porții de pește pe săptămână, atunci puteți completa regimul alimentar cu un ulei din ficat de cod.

Practicați exerciții fizice în mod regulat. Astfel, vă veți bucura de o bună stare de sănătate, veți menține controlul asupra greutății și vă veți întări sistemul imunitar. Exercițiile fizice efectuate în mod regulat ajută la creșterea nivelului de leucocite, aceasta fiind o celulă a sistemului imunitar care combate infecția.

În cele din urmă, nu uitați că stresul cronic vă poate afecta sistemul imunitar. Deși nu este posibil să eliminăm pe deplin stresul, putem apela la nenumărate tehnici și mecanisme prin care putem face față stresului. Exercițiile fizice, tehnicile de respirație, o baie relaxantă, un ceai medicinal sau o plimbare la pas sunt toate modalități prin care puteți să-i veniți de hac stresului.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*