Superalimente pentru un creier sănătos până la vârste înaintate

În prezent, persoanele care doresc să se bucure de o performanță superioară a creierului până la cele mai înaintate vârste vor găsi pe rafturile magazinelor de specialitate tot felul de alimente și superalimente care asigură o bună funcționare a creierului odată cu trecerea timpului. Deși sunt foarte bune și acele superalimente, pudre și capsule, unele alimente foarte simple și accesibile sunt la fel de eficiente în lupta împotriva degradării creierului.

În timpul procesului de îmbătrânire, corpurile noastre încep să își piardă o parte din vigoare și vitalitate, la fel și creierul nostru. Sunt foarte multe superalimentele care ajută la reducerea riscului de boli de inimă și accident vascular cerebral, contribuind în același timp la sănătatea creierului. Când avem un sistem cardiovascular sănătos, atunci și fluxul de sânge către creier este optim. Orezul brun, pâinea integrală și ovăzul sunt doar câteva superalimente accesibile, însă vom descoperi în rândurile de mai jos și alte alimente și suplimente recomandate pentru sănătatea creierului.

Afinele. Sunt delicioase consumate ca atare, alături de un terci cald de ovăz, dar nu este deloc mai prejos nici siropul neîndulcit de afine. Bogate în vitamine și minerale, afinele protejează creierul împotriva demenței, stresului și bolii Alzheimer, contribuind totodată la îmbunătățirea abilităților motorii și capacității de învățare.

Ciocolata neagră. Un alt superaliment bogat în antioxidanți, ciocolata neagră îmbunătățește nivelul de energie și capacitatea de concentrare. De asemenea, ajută corpul să elibereze endorfine care îmbunătățesc starea de spirit. Totuși, vom consuma cicoolata neagră cu moderație, altfel riscăm să ne confruntăm cu insomnie, hiperstimulare și anxietate

Somonul. Un pește gras de apă adâncă, somonul este o sursă excelentă de acizi grași esențiali Omega-3. Acești nutrienți sunt cruciali pentru funcționarea optimă a creierului, iar studiile și cercetările concluzionează că acizii grași Omega-3 pot reduce depresia și tulburările de anxietate. Este recomandat să mâncăm somon sau alte specii de pește gras de cel puțin două ori pe săptămână, dar la fel de eficiente sunt și suplimentele de ulei de pește. Copiilor li se poate administra ulei din ficat de cod lichid chiar înainte de împlinirea vârstei de 1 an, în timp ce adulții și seniorii pot opta pentru capsule Omega-3 Forte. Totuși, suplimentele de ulei de pește se vor administra doar cu aprobarea medicului, mai ales dacă urmați un tratament cu medicamente anticoagulante.

Nuci și semințe. Bogate în vitamina E, nucile, migdalele, semințele de floarea-soarelui, alunele, caju și semințele de cânepă sunt printre cele mai recomandate pentru sănătatea creierului. Consumând în mod regulat nuci și semințe, creierul va fi protejat împotriva declinului cognitiv, iar noi ne vom bucura în fiecare zi de performanțe la învățat și la locul de muncă.

Fasole. O leguminoasă care oferă multiple beneficii stării noastre generale de sănătate, fiind totodată o alternativă excelentă la carne, având în vedere conținutul bogat de proteine. În plus, fasolea mai conține fibre, potasiu, magneziu, vitamina B și fitonutrienți, așa că este recomandat să o consumăm cu regularitate.

În schimb, ne vom ține departe de carbohidrații simpli care se găsesc în alimentele procesate, precum dulciuri, prăjituri, alimente grase și în multe alte mâncăruri pe care le găsim pe rafturile magazinelor. Carbohidrații simpli sunt cel mai înverșunat dușman al creierului, căci îl bombardează cu foarte mult zahăr, ceea ce ne ridică brusc nivelul de glicemie, ca în scurt timp să îl coboare, provocând astfel stres, depresie, foame și oboseală. Vom opta pentru carbohidrați complecși care îi oferă creierului o doză mai constantă de glucoză, ajutându-l astfel să funcționeze mai bine până la vârste înaintate.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*