Suplimente-cheie pentru o bună stare de sănătate a bebelușului tău

La naștere, ochii și creierul bebelușului nu sunt pe deplin dezvoltate. Mai precis, vederea și cortexul vizual continuă să se dezvolte pe măsură ce creierul crește. Cu alte cuvinte, primele luni și primii ani din viața unui bebeluș sunt de o importanță vitală atât pentru dezvoltarea vederii, cât și pentru dezvoltarea creierului. De asemenea, tot primii ani de viață reprezintă perioada cea mai activă pentru stabilirea conexiunilor neuronale, iar acest proces dinamic nu se va opri niciodată. Conexiunile dintre neuroni pe care copilul le formează în primii ani de viață vor acționa ca o fundație pentru conexiunile viitoare.

Importanța grăsimilor sănătoase pentru vedere și creier

Conexiunile neuronale și vederea au nevoie de structuri sănătoase. Cea mai bună modalitate de a construi aceste structuri este prin consumul de grăsimi, iar cel mai potrivit tip de grăsime pentru creier și vederea este acidul esențial de tip DHA care se găsește în Omega-3. Deoarece organismul nu poate produce această grăsime esențială, copiii au nevoie de suplimente alimentare directe de DHA. Surse excelente sunt peștii grași de apă rece, precum somon, macrou, sardine, cod sau păstrăv. Totuși, bebelușii și copiii de vârstă mică pot face mofturi când vine vorba de a consuma pește la masă, motiv pentru care părinții sunt sfătuiți să opteze pentru un supliment de ulei de pește.

Atunci când doriți să achiziționați un astfel de supliment, asigurați-vă că optați pentru un ulei de pește proaspăt, pur și de înaltă calitate, tocmai pentru ca micuțul să aibă o experiență pozitivă și să nu îl refuze cu încăpățânare.

Bebelușilor trebuie să li se administreze DHA sub formă de supliment pe baza greutății, începând de la aproximativ 100 mg de DHA pentru 2-2,5 kilograme, urmând apoi să li se administreze aproximativ 500 mg pentru 14-15 kilograme. Odată ce copilul împlinește cinci sau șase ani, va trebui să puneți mai mult accent pe acidul gras esențial de tip EPA care se găsește în Omega-3 și, de asemenea, va trebui să determinați cantitatea de supliment administrată în funcție de dieta copilului, nivelul său de activitate, mediul înconjurător și eventualii factori de stres.

Va trebui să acordați o atenție mai mare și la celelalte alimente care fac parte din dieta copilului. În general, alimentele procesate cu uleiuri vegetale și produsele de origine animală au un conținut ridicat de acizi grași Omega-6, care pot tulbura echilibrul de acizi Omega-3. Pe lângă EPA și DHA, mai trebuie să știți că există și acidul ALA, adică acidul alfa-linolenic, care se găsește în surse vegetale, precum semințe de in, chia, cânepă și altele. Totuși, în timpul perioadei de creștere și dezvoltare a creierului, copilul mai degrabă are nevoie de DHA, urmat de EPA și apoi de ALA. Dacă copilul este vegetarian, puteți găsi suplimente de DHA pe bază de alge marine.

Vitamina D – necesară pentru sănătatea copiilor

Nu putem trece cu vederea nevoile sugarilor și copiilor mici de vitamina D, un alt element nutritiv-cheie pentru formarea unei fundații sănătoase. În timpul creșterii și dezvoltării, vitamina D influențează multe procese fundamentale. În general, are rolul de a susține și de a regla dezvoltarea creierului, inclusiv influența neurotransmițătorilor.

Cea mai bună sursă de vitamina D este soarele, urmată apoi de suplimente alimentare. Totuși, astăzi majoritatea părinților evită să își lase copiii să petreacă prea mult timp în soare și, de asemenea, folosesc protecție solară, ceea ce afectează capacitatea pielii de a sintetiza vitamina D. La nivel global, deficiența de vitamina D este frecventă, chiar și atunci când se ia în considerare suplimentarea dietei. Deficiențele grave pot provoca rahitism, slăbind oasele care apoi se pot rupe cu mare ușurință.

Vitamina D influențează nivelul de antioxidanți, sănătatea oaselor, precum și reglarea absorbției calciului, care este esențială pentru buna funcționare a sistemelor nervoase și musculare ale bebelușului. Totodată, vitamina D echilibrează producția de serotonină și melatonină și s-a dovedit că încurajează un program normal de somn, precum și o dispoziție sănătoasă.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*