Uleiul de pește în perioada sarcinii – ce rol îndeplinește?

În cele 9 luni de sarcină și apoi pe toată perioada alăptării, organismul mamei are mai multe nevoi nutriționale. Și nu este vorba nicidecum despre „a mânca cât pentru doi”, ci despre alegerea acelor alimente-cheie care contribuie la bună dezvoltare a fătului, în timp ce mama se bucură de o stare excelentă de sănătate, în ciuda simptomelor specifice sarcinii.

Din ce în ce mai mult ni se atrage atenția asupra importanței acizilor grași Omega-3 în perioada sarcinii. Organismul uman nu poate produce acești acizi grași esențiali, dar îi găsim în pește, în ulei natural de pește, precum și într-o varietate de suplimente alimentare. Pentru început, este important ca mămicile să știe că acizii grași Omega-3 sunt alcătuiți din trei tipuri diferite de acizi, și anume EPA (acid eicosapentaenoic), DHA (acid docosahexaenoic) și AAL (acid alfa-linolenic). Toți acești acizi au beneficii unice, însă mămicile au cea mai mare nevoie de EPA și DHA, și mai puțin de AAL. Pe de o parte, EPA susține sistemul imunitar, răspunsul inflamator și inima, iar pe de altă parte, DHA susține creierul, sistemul nervos central și vederea.

Ce beneficii oferă Omega-3 în perioada sarcinii?

Acizii grași esențiali Omega-3 ar trebui să se regăsească în regimul alimentar al persoanelor de toate vârstele, date fiind beneficiile pe care le oferă stării generale de sănătate. Acizii grași Omega-3 sunt utilizați ca tratament pentru tulburările de dispoziție, iar noi studii aflate în curs de desfășurare dezvăluie potențialul acestor acizi pentru a trata o serie de afecțiuni, inclusiv cancer, boli autoimune precum lupus sau artrita reumatoidă sau bolile inflamatorii intestinale.

Tot cercetările științifice au arătat că acizii grași Omega-3 sunt deosebit de importanți pentru dezvoltarea neurologică a bebelușului și pentru funcția sa oculară. Totodată, acizii Omega-3 contribuie la starea de sănătate a mamei. În momentul instalării sarcinii, organismul mamei dispune de anumite resurse de Omega-3, însă pe parcursul sarcinii, bebelușul folosește acele resurse de acizi pentru dezvoltarea sistemului său nervos și așa organismul mamei ajunge să sufere de deficiențe de Omega-3. De asemenea, după naștere, acizii grași Omega-3 sunt utilizați pentru ca organismul să poată produce lapte matern. Cu fiecare sarcină, depozitul mamei de acizi grași Omega-3 devine din ce în ce mai golit.

De ce este important ca mama să consume o cantitate de corespunzătoare de acizi grași Omega-3? Pentru a se bucura de o bună stare de sănătate, pentru a duce sarcina la capăt, pentru a evita nașterea prematură, preeclampsia și alte complicații. În plus, consumul de Omega-3 scade riscul de depresie post-partum. În cazul bebelușului, un consum adecvat de Omega-3 înseamnă o greutate corespunzătoare la naștere, înseamnă o dezvoltare armonioasă vizuală și cognitivă și mai înseamnă un risc scăzut de alergii.

De unde se poate aproviziona mama cu acizi grași Omega-3?

În general, cele mai bune surse de acizi grași esențiali de tip EPA și DHA includ somonul, sardinele, hamsiile, tonul și heringul. Totuși, nu trebuie să omitem atenționările specialiștilor în privința mercurului și celorlalte toxine care se găsesc în pește. Tocmai din acest motiv, femeile însărcinate și cele care alăptează sunt încurajate să opteze pentru suplimente pe bază de ulei de pește. Este recomandat atât uleiul de pește pur, dar la fel de eficiente și ușor de administrat sunt și capsulele cu ulei de pește sau comprimatele masticabile. Aceste suplimente alimentare sunt produse din ulei de pește de cea mai bună calitate, foarte bine purificat, astfel încât oferă mămicilor toate beneficiile acizilor EPA și DHA, dar fără riscul de toxicitate.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*