5 pești pe care este indicat să nu îi includem în regimul nostru alimentar

Cu toții ne dorim să includem mai multe preparate pe bază de pește și fructe de mare în regimul nostru alimentar, pentru a fi siguri că oferim organismului nostru proteinele și acizii grași esențiali Omega-3 de care are nevoie. Totuși, ceea ce nu ne dorim este peștele plin cu toxine și cu mercur, iar din păcate, foarte multe specii de pește conțin cantități însemnate de mercur și contaminanți din mediu.

Mercurul este un tip de metal care provine de la instalațiile de ardere a cărbunelui și despre care se știe că poate cauza daune uriașe sistemului nervos atunci când este ingerat în cantități mari. De asemenea, mercurul se scurge din plante în apă, acolo unde unele specii de pește îl ingerează și astfel se contaminează. În întreaga lume, consumul de pește contaminat este cauza principală a expunerii la mercur. Poate că vă gândiți că în România nu sunt pești contaminați cu mercur, dar nu uitați că mai toate lanțurile de supermarketuri importă pește, așă că trebuie să facem alegeri informate. Iată, în rândurile de mai jos, principalele specii de pește pe care este indicat să îi limitați sau să îi evitați din cauza nivelului ridicat de mercur.

Peștele-țiglă este un pește slab care poate fi găsit în anumite părți ale Oceanului Atlantic, precum și în Golful Mexic. Peștele-țiglă din Oceanul Atlantic este sigur de consumat, însă peștele-țiglă din Golful Mexic are de departe cel mai ridicat nivel de mercur. Mai ales dacă luați masa la un restaurant, evitați preparatele pe bază de pește-țiglă, pentru că nu veți ști cu siguranță de unde provine peștele.

Macroul este o specie de pește migrator care se găsește în vestul Oceanului Atlantic și în Golful Mexic. Macroul este un carnivor, așa că se hrănește cu o varietate de prădătoare, acesta fiind și modul în care mercurul ajunge în sistemul său. Mulți români pun pe masă preparate din macrou, pentru că macroul se găsește în diverse forme – proaspăt, congelat, în conservă, afumat -, dar și pentru că este un pește ieftin. Puțini știu că macroul este, de fapt, un pește foarte contaminat. Deși macroul este o sursă bogată de acizi grași Omega-3, mai sigur este să optați pentru suplimente Omega-3 Lysi sub formă de ulei natural sau capsule.

Marlinul este o specie uriașă de pește, care poate atinge mai mult de 4 metri lungime și se găsește adesea în zonele tropicale. Pescuitul sportiv de marlin este o activitate populară de vacanță și mulți plătesc sume considerabile pentru a pescui marlin, dar mai bine vă gândiți de două ori înainte de a găti captura. Specialiștii recomandă să evitați consumul de marlin din cauza conținutului ridicat de mercur, dar și pentru că marlinul este o specie din ce în ce mai rară.

Peștele-sabie este o altă specie pe care este indicat să nu o consumăm tot din cauza nivelului ridicat de mercur. Cu o lungime de aproximativ 3 metri și cu un aspect asemănător sabiei, acestă specie de pește se găsește în părțile temperate ale oceanelor Atlantic, Pacific și Indian. Peștele-sabie este extrem de popular atât pentru bucătarii profesioniști, cât și pentru gătitul acasă, deoarece carnea sa este adesea vândută în fileuri ușor de gătit, dar cel mai recomandat este să evitați să gătiți pește-spadă acasă sau să îl serviți la restaurant. 

Rechinul este o altă specie de pește bine de evitat. În anumite părți ale lumii, supa de rechin și alte delicatese de rechin sunt extrem de populare. Există multe tipuri de prădători mari și de multe ori cântăresc sute, dacă nu mii, de kilograme. Nu numai că este risipitor și crud să consumăm rechin, dar carnea acestui pește are un conținut ridicat de metilmercur și alte toxine, de aceea este un alt pește pe care ar trebui să îl evitați.

Totuși, cei care doresc să includă acizi grași Omega-3 în dieta lor, pot opta pentru suplimente alimentare, așa cum sunt capsulele Lysi Omega-3 sau uleiul de pește. De asemenea, vă puteți bucura în continuare de o cină delicioasă pe bază de pește și fructe de mare, optând pentru acele specii care nu conțin niveluri ridicate de mercur. Creveții, păstrăvul și somonul nu conțin niveluri îngrijorătoare de mercur, așa că îi puteți consuma de două ori pe săptămână.

 


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*