Care sunt cele mai bune alimente pentru un creier sănătos?

Indiferent de vârsta la care ne aflăm, mulți dintre noi ne dorim o îmbunătățire a performanței și a puterii creierului, și putem obține îmbunătățiri surprinzătoare dacă vom face câteva mici ajustări în ceea ce privește alimentația. Consumând nutrienții potriviți, este posibil să ne îmbunătățim foarte mult sănătatea creierului pe termen scurt, precum și să o consolidăm pe termen lung, asigurându-ne astfel că vom continua să funcționăm foarte bine în ciuda trecerii timpului. Se poate vorbi despre nenumărați nutrienți grozavi pentru îmbunătățirea puterii creierului, iar în rândurile care urmează, vom arunca o privire la unii dintre cei mai importanți, care sunt și foarte ușor de adăugat la mesele de zi cu zi.

Acizi grași esențiali Omega-3. Acizii grași esențiali Omega-3 prezintă o multitudine de beneficii uimitoare pentru sănătate, având un impact substanțial asupra tuturor aspectelor sănătății noastre. La nivelul creierului, marele avantaj al acizilor grași Omega-3 este acela că poate îmbunătăți ceea ce se numește „permeabilitatea membranei celulare”. Practic, creierul folosește acizi grași Omega-3 pentru a forma pereți celulari, adică acei pereți prin care trebuie să treacă neurotransmițătorii, nutrienții și curenții. Cu alte cuvinte, atunci când consumăm o cantitate adecvată de acizi grași Omega-3, putem îmbunătăți comunicarea la nivelul creierului, observând în viața de zi cu zi mai multă agilitate și viteză de gândire. Găsim acizi grași Omega-3 în mai multe surse, precum semințe de in și de chia, nuci, ouă ecologice, carne de proveniență organică, dar în special în pește, fructe de mare și alge marine. Pentru a-i oferi creierului cantitatea necesară de acizi grași Omega-3, ar trebui să consumăm de două ori pe săptămână pește sau fructe de mare. La fel de bine, o alternativă mai la îndemână este îmbogățirea regimului alimentar cu suplimente Omega-3 de foarte bună calitate, cum sunt cele puse la dispoziție de Lysi. Putem opta pentru capsule cu ulei de pește, pentru suplimente Omega-3 îmbogățite cu vitamine și minerale sau pentru ulei din ficat de cod natural.

Aminoacizi. Aminoacizii sunt componentele care alcătuiesc proteine. Atunci când consumăm proteine sub formă de carne, ouă sau alte alimente bogate în proteine, creierul nostru va descompune hrana în aminoacizi în stare brută care pot fi apoi recombinați. Acest lucru este important pentru starea generală de sănătate, deoarece organismul folosește aminoacizi pentru a reconstrui țesutul, cum ar fi țesutul mușchilor. De asemenea, aminoacizii sunt importanți pentru creier, pentru că sunt folosiți pentru a produce cât mai mulți neurotransmițători care ne îmbunătățesc memoria și starea de spirit. L-tirozina este deosebit de utilă, deoarece crește dopamina și triptofanul, utilizat pentru sinteza serotoninei.

Ouă. Un aliment incredibil de important pentru sănătatea creierului, oul este bogat în aminoacizi. De fapt, ouăle sunt singurele „proteine complete”, ceea ce înseamnă că ouăle conțin 100% din aminoacizii esențiali de care organismul are nevoie pentru a îndeplini fiecare funcție. De asemenea, ouăle sunt bogate în colină, iar colina este foarte importantă deoarece creierul o folosește pentru a face acetilcolină, adică unul dintre neurotransmițătorii excitatori-cheie din creier.

Suc de sfeclă. Sucul de sfeclă ne poate oferi o actualizare imediată a performanței mentale, acționând ca un vasodilatator. Asta înseamnă că sucul de sfeclă crește diametrul vaselor de sânge – vene și artere -, permițând astfel să circule mai mult sânge în tot corpul. Poate că cel mai bun exemplu este vinpocetina, care este un vasodilatator care acționează în primul rând asupra creierului, transportând mai mult oxigen și sânge acolo pentru a ne îmbunătăți performanțele.

În cele din urmă, creierul are nevoie și de un potențiator cognitiv metabolic, care are rolul de a crește eficiența energetică a celulelor creierului. Un exemplu excelent în acest sens este luteina, care s-a dovedit că sporește performanța mitocondriei, oferind astfel celulelor noastre mai multă energie pentru a face față provocărilor pe tot parcursul zilei. Găsim luteină în porumb, în spanac, în varză, în broccoli, kiwi, struguri, dar și în praz și dovlecel. 

 

 


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*