Carnea de peşte

Carnea de peşte deţine câteva avantaje excepţionale atunci când este vorba despre valoarea nutriţională. Este o extraordinară sursă de vitamine şi minerale, are proprietatea de a se digera repede.

Carnea de peşte este cea mai sigură cale prin care putem asigura necesarul de acizi graşi omega-3, esenţiali pentru o bună funcţionare a organismului şi pentru păstrarea echilibrului. Prin furnizarea de acizi graşi omega-3 ne asigurăm preîntâmpinarea anumitor afecţiuni şi chiar sprijinim tratarea unor boli. Prin consumul de carne de peşte şi prin aportul de omega-3 adus astfel, ajutăm ca activitatea cerebrală să se desfăşoare la capacitate maximă, asigurăm buna funcţionare a inimii, reglăm tensiunea arterială, diminuăm durerile articulare, păstrăm sistemul nervos în bună stare, diminuăm stările de anxietate şi depresie. Peştii care asigură un aport optim de omega-3 sunt: păstrăvul, somonul, macroul, heringul, sardinele, tonul, crapul, codul negru, bibanul, rechinul, peştele spadă, somnul, hamsia, calcanul, chefalul, halibutul.

Însă, carnea de peşte poate fi şi foarte periculoasă.

carnea-de-peste

Este recomandat a nu se consuma peşti mari, în special de către femeile însărcinate şi de către copiii.  Peştii mari se presupune că  au trăit mult şi au înmagazinat foarte multe substanţe toxice, metale extrem de periculoase pentru sănătate (metil, mercur).

În momentul în care cumpărăm peşte trebuie să fim foarte atenţi la locul de provenienţă. Cel mai indicat este a se procura peşti de crescătorie, dacă se poate în stare proaspătă, necongelaţi. Sunt de evitat peştii transportaţi din zone foarte îndepărtate. Substanţele de transport constituie şi acestea un pericol pentru sănătate.

Carnea de peşte trebuie preparată imediat ce a fost procurată. Este de evitat congelarea acesteia pentru a nu-i diminua proprietăţile nutritive.

De asemenea trebuie avut grijă la procesul termic la care este supusă. Carnea de peşte se va prepara după reţete simple, care nu implică prăjirea sau prepararea pe grătar. Evident că iubitorii de carne de peşte vor aprecia mult mai mult un peşte prăjit sau copt pe grătar, stropit din belşug cu usturoi sau saramură, însă în acest caz aportul de acizi graşi omega-3 va fi semnificativ diminuat.

Pentru a-i  fi păstrate toate proprietăţile nutritive carnea de peşte va fi fiartă 10-15 minute în apă cu sare, împreună cu o serie de legume, sau va fi preparată la abur. Gustul poate fi înnobilat cu mirodenii, cu suc de lămâie sau usturoi.

De asemenea poate fi preparat la cuptor, într-un sos de roşii şi busuioc, având grijă să nu se coacă foarte tare.

Ciorba de peşte constituie o modalitate foarte gustoasă de a ne asigura o masă de peşte bogată în omega-3. Condiţia pentru a beneficia de aportul de omega-3 este de a fierbe legumele înainte, iar bucăţile de peşte să fie adăugate doar în ultimele 10 minute de fierbere.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*