Ce este indicat să mâncăm pentru o bună stare de sănătate – meniu pentru o zi

Având în vedere stilul agitat de viață pe care îl avem cu toții, felul de a mânca pe apucate și atunci doar alimente foarte procesate, odihna necorespunzătoare și nivelul prea mare de stres, s-ar putea spune că se impune o serie de reguli pe care am face bine să începem să le respectăm.

Întâi de toate, ar trebui să adoptăm o dietă echilibrată, diversificată, cu un nivel scăzut de colesterol, care să contribuie la menținerea unei greutăți corporale adecvate, la sănătatea inimii și stomacului, la buna funcționare a creierului și la o stare generală de bine. Indiferent de vârstă, trebuie evitate cât mai des cu putință tipurile de carne roșie cu grăsimi, produsele lactate cu un conținut mare de grăsimi, în special untul, cașcavalul și smântâna, precum și alimentele prăjite.

 Colesterolul alimentar, adică colesterolul pe care îl obținem din alimentele pe care le consumăm, provin doar de la alimentele de origine animală, adică carne și lactate. Prin urmare, este indicat să mâncăm mai multe fructe și legume, alimente pe bază de cereale integrale, produse lactate fără grăsimi sau cu un conținut scăzut de grăsimi, carne de pasăre și alte tipuri de carne slabă, pește gras, nuci, semințe și cât mai multe leguminoase.

De asemenea, ar trebui să evitați utilizarea grăsimilor solide pentru gătit și prăjit, cum ar fi untul sau untura și să optați mai degrabă pentru uleiuri vegetale, precum uleiul de măsline sau uleiul de rapiță. Pentru a respecta cât mai multe din aceste reguli, majoritatea persoanelor consideră că este binevenită o planificare a meselor. Iată mai jos un meniu alimentar pentru o zi întreagă care vă poate inspira în pregătirea tuturor meselor.

Mic dejun – Ovăz cu fructe

Ovăzul conține fibre solubile, care ajută la reducerea aportului de lipoproteine ​​cu densitate scăzută, adică ceea ce numim colesterol rău. Fibrele solubile nu sunt absorbite în intestin și pot contribui la reducerea cantității de colesterol dietetic care este absorbit în sânge. Sunt recomandate 5 până la 10 grame de fibre solubile pe zi. Consumul de 1 ½ cești de fulgi de ovăz gătit vă va furniza 6 grame de fibre. Câteva fructe vă pot oferi încă aproximativ 4 grame. Ideal ar fi să amestecați fructele, așa că puteți încerca banane, pere, mere sau fructe de pădure. De exemplu, puteți opta pentru un terci de ovăz pregătit simplu doar cu apă și puțină sare de Himalaya, presărat cu scorțișoară și însoțit de prune proaspete sau deshidrate.

Prânz – supă și nuci

Pentru masa de prânz încercați o supă de legume, fără carne sau cu foarte puțină carne de pasăre. Limitarea consumului de carne, în special de carne roșie și grasă, este cel mai bun obicei atunci când doriți să urmați o dietă redusă în colesterol. Și cu atât de multe rețete de supe de legume, chiar nu avem nevoie de proteine animale. Încercați o supă de fasole sau de leguminoase, cum ar fi o supă de linte sau o supă cu mazăre, pentru beneficii maxime. Fasolea și toate celelalte leguminoase sunt surse vegetale excelente de proteine, bogate în minerale și fibre, fără grăsimi saturate care se găsesc în proteinele de origine animală și care vă pot ajuta să vă simțiți plini pentru o perioadă mai lungă de timp.

Cina – Pește și legume la grătar

Peștele gras este bogat în acizi grași Omega-3, acizi grași esențiali de care organismul are nevoie, dar nu îi poate produce. Acizii grași Omega-3 nu afectează nivelul de colesterol rău, dar oferă alte beneficii însemnate, în special pentru sănătatea cardiovasculară. Cel mai ridicat conținut de acizi grași Omega-3 se găsește în pește, cum ar fi macrou, sardine, ton și somon. De asemenea, puteți opta pentru un supliment natural de acizi grași Omega-3, așa cum este Omega-3 Forte Lysi, un supliment excelent care poate fi adăugat în regimul alimentar zilnic pentru a susține sănătatea inimii, a creierului și a articulațiilor. Spre deosebire de majoritatea suplimentelor care se găsesc în rafturile farmaciilor, Lysi Omega-3 Forte conține doar ingrediente naturale. O singură capsulă conține 1000 mg de ulei de pește cu 60% Omega-3, gelatină, glicerină și vitamina E.

Acest meniu conține o cantitate nesemnificativă de colesterol, nu vă înfometează și vă va ajuta să trăiți o viață lungă și calitativă. Folosiți acest meniu ca punct de plecare pentru a vă planifica un regim alimentar durabil, ușor de respectat și care vă va răsplăti cu rezultate minunate.

 


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*