Omega 3 ulei de somon

Consumul de pește, în special de pește gras precum somonul, este un obicei cât se poate de sănătos cu efecte benefice pe termen lung. Acizii grași omega-3 pot fi procurați din peștii grași, dar putem apela și la suplimente alimentare pentru a mări aportul de omega-3. Uleiul de somon aduce o multitudine de beneficii pentru sănătatea noastră, ajutând la prevenirea multor afecțiuni și la menținerea unui tonus foarte bun al organismului. Dacă dorim să ducem o viaţă lungă şi să ne menţinem sănătatea la cote maxime în tot acest timp, este bine să folosim uleiul de somon în rutina alimentaţiei de zi cu zi.

Uleiul de pește a fost considerat încă de foarte multă vreme un elixir pentru sănătate și tinerețe. În anii din urmă mamele ofereau copiilor școlari suplimente cu ulei de pește pentru a le crește performanțele școlare și rezistența la boli. Acest obicei s-a pierdut în ultima vreme, însă beneficiile uleiului de pește se fac din nou auzite. Oricine poate consuma fără nici un fel de restricție ulei de somon. De multe ori este de preferat să apelăm la suplimentele cu omega-3 deoarece peștele oceanic poate conține cantități însemnate de mercur, fiind contraindicat femeilor gravide sau celor care alăptează, spre exemplu. Beneficiile consumului de ulei de pește sunt numeroase și sunt fără doar și poate esențiale pentru sănătatea întregului organism. Puține alimente sunt atât de complexe, încât să genereze ameliorarea totală a stării organismului, precum acizii grași omega-3 care se găsesc în uleiul de somon.

Slăbește consumând grăsimi sănătoase

Poate părea contraintuitiv, dar consumul de grăsimi sănătoase, precum cele din pește, este un aliat al siluetei și al slăbitului sănătos. Curele de slăbire conduc la vlăguirea organismului și de multe ori au efect doar pe termen scurt. Dacă vom mânca somon mai des vom constata că senzația de foame nu ne va mai deranja atât de des și vom avea mai multă energie. De aceea nutriționiștii ne recomandă să consumăm somon sau orice alt pește gras cât mai mult, precum și să înlocuim carnea roșie sau cea procesată cu carnea de pește. Vom constata că prin consumul de pește și aportul de grăsimi sănătoase omega-3 este mult mai ușor să ajungem la greutatea dorită fără să facem sacrificii prea mari și fără să ne periclităm sănătatea. Includerea peștelui în dieta noastră reprezintă un prim pas către un stil de viață mai sănătos. Este cunoscut faptul că alimentele intens procesate, precum mezelurile, duc la funcționarea deficitară a organismului prin îngreunarea digestiei și ingerarea unei cantități ridicate de grăsimi nesănătoase, care contribuie la creșterea colesterolului rău și apariția bolilor cardio-vasculare. Pe măsură ce adoptăm un stil de viață mai sănătos putem înlocui toate aceste alimente periculoase pentru sănătate cu uleiul de somon. Menținerea unei greutăți optime este un aspect foarte important care ne indică starea generală a organismului. Cu ajutorul sumplimentelor cu omega-3 va deveni mult mai ușor să rămânem la greutatea ideală și să evităm fluctuațiile periculoase ale kilogramelor.

Omega-3-prietenul pielii frumoase

Tonusul pielii este afectat de o multitudine de factori, iar de foarte multe ori nu putem contracara efectul acestora. Pentru a preveni apariția liniilor fine și pentru a prelungi aspectul tânăr al pielii avem un aliat și de această dată în uleiul de somon. Aspectul pielii se va îmbunătăți considerabil prin aportul crescut de omega-3, pielea devenind mai radiantă și mai fermă. Este cunoscut faptul că aspectul tânăr al corpului nu se obține exclusiv din aplicarea cremelor la exterior sau a altor proceduri de suprafață, ci un rol esențial îl are și alimentația. Uleiul de somon se numără printre alimentele minune care redau tinerețea pielii și mențin aspectul plăcut al acesteia pentru mult mai mult timp.

Somonul-un izvor de sănătate

Omega-3 reprezintă ceea ce numim grăsime sănătoasă, care are beneficii de neegalat asupra stării de funcționare a organismului. Aceste contribuie la scăderea colesterolului rău și ajută la menținerea unui nivel optim de grăsimi în sânge. Prin asta este asigurată o bună circulație a sângelui și un risc foarte scăzut față de bolile cardio-vasculare. Uleiul de somon contribuie la creșterea colesterolul bun, cel responsabil de buna funcționare a organismului. Este cunoscut faptul că nivelul ridicat al colesterolului rău este responsabil pentru problemele cardio-vasculare și pentru cauzarea infarctului prematur. Prin introducerea uleiului de somon în alimentația noastră vom constata o scădere a colesterolului rău și îmbunătățirea circulației sângelui.

O minte mai puternică

În timp, capacitățile minții scad. Ne scade puterea de concentrare, memoria slăbește și ne ia mai mult timp să îndeplinim anumite sarcini. Pe lângă o viață activă, alimentația reprezintă un alt aspect crucial pentru a ne menține mintea puternică și în forță pe tot parcursul vieții. Acizii grași omega-3 s-au dovedit a fi soluția pentru menținerea capacităților minții un timp îndelungat și prevenirea pierderii acestora. Omega-3 care se găsește în uleiul de pește este un element esențial pentru funcționarea normală a creierului, prevenind riscul degenerării neuronale.

Îmbătrânire întârziată

Îmbătrânirea este un proces ireversibil, însă avem posibilitatea să optăm pentru soluții care să prevină îmbătrânirea prematură. Uleiul de somon are un conținut ridicat de acizi grași omega-3 care ajută la regenerarea celulară și previne deteriorarea celulară. Oricine își dorește să îmbătrânească frumos și să se bucure de o sănătate cât mai bună pe tot parcursul vieții. Prin consumul de omega-3 obținut di uleiul de somon este posibil să avem parte de o îmbătrânire mult mai târzie și să rămânem tineri tot mai mult timp.

Omega-3 contribuie la creșterea imunității

O imunitate puternică reprezintă baza pentru o sănătate viguroasă. Sistemul imunitar este întărit datorită aportului de omega-3 pe care uleiul de somon îl conține. Un sistem imunitar puternic este cheia pentru un organism ferit de boli cronice precum cancerul ori de cele patogene. De asemenea, suplimentele cu ulei de pește ajută și în ameliorarea simptomelor alergiilor, creând o mai bună rezistență a organismului.

Articulații mai rezistente

Un alt aspect deranjant odată cu înaintarea în vârstă este pierderea mobilității și durerile articulare. Consumul de pește gras și în special suplimentele alimentare pe bază de ulei de pește redau flexibilitatea articulațiilor si le mențin într-o stare mult mai bună. În acest fel nu vom mai resimți chinuitoarele dureri care apar cu vârsta.

O viață mai activă

Stilul de viață sănătos reprezintă soluția pentru un corp frumos și o minte sănătoasă. Uleiul de somon ne ajută să putem menține un ritm crescut al activităților sportive și să prevenim oboseala. Poate dorim să urcăm pe munte, ori ne face plăcere o plimbare prin parc cu bicicletele, prin consumul de omega-3 toate acestea sunt realizabile. Uleiul de somon alungă efectele oboselii și ne redă tonusul pentru ca noi să ne simțim bine chiar și când depunem mai mult efort. Multe persoane resimt trecerea timpului mult mai devreme în zilele noastre din cauza vieții sedentare și alimentației deficitare. Munca la birou și ocaziile rare de a face mișcare, în special în aer liber, își spun cuvântul și duc pe termen lung la uzura ligamentelor, la circulație sanguină îngreunată și reprezintă cauza care declanșează apariția unor boli grave precum diabetul.

Sursele de unde putem procura omega-3 sunt fie cele naturale, fie suplimentele alimentare. Peștele gras, precum somonul, păstrăvul, sardinele sau macroul, este cel mai bogat aliment în acizi grași omega-3. Nu este foarte dificil să integrăm 2-3 mese de pește pe săptămână în regimul nostru alimentar. Putem opta pentru mai multe tipuri de pește și putem încerca o varietate de rețete sănătoase. În acest fel aportul de omega-3 crește, iar efectele benefice nu vor întârzia să apară. Desigur, ori de câte ori nu avem ocazia să consumăm pește sau dacă acesta nu se numără printre alimentele noastre preferate, este foarte simplu să apelăm la suplimentele alimentare cu ulei de pește. În acest fel putem avea siguranța că obținem doza necesară de omega-3 fără nici un alt inconvenient.

De la copii la adulți, inclusiv bătrânii, cu toții putem beneficia de efectele uleiului de somon. Copiii vor putea face față mai bine suprasolicitării și programului încărcat de la școală, iar capacitatea lor cognitivă se va îmbunătăți vizibil. Este recunoscut faptul că acizii grași omega-3 contribuie la creșterea capacității de memorare, sporirea atenției și a abilității de concentrare.

Femeilor însărcinate li se interzice de regulă consumul de pește oceanic sau de fructe de mare, deși acestea au nevoie cu precădere de grăsimile sănătoase care se găsesc din abundență în acestea. Pentru ele se recomandă folosirea suplimentelor cu ulei de pește, în acest mod nu vor mai exista efecte adverse nedorite.

Bătrânii sunt o altă categorie de persoane care au nevoie de aportul de omega-3. Îmbătrânirea cauzează o sumedenie de neajunsuri privind sănătatea, iar șubrezirea organismului se face simţită la oricine odată cu înaintarea în vârstă. Suplimentele cu ulei de peşte reduc din efectele neplăcute ale îmbătrânirii, menţinând organismul în ca mai bună stare a sa. Uleiul de pește ajută la diminuarea uzurii ligamentelor și a articulațiilor, contribuind la buna mobilitate a organismului.

Persoanele care fac efort deosebit, precum sportivii sau atleţii, vor beneficia de asemenea de o mai bună condiţie fizică prin consumul de ulei de pește. Efortul fizic susținut duce la deteriorarea cartilagiilor și produce un risc ridicat de accidentare. Suplimentele cu ulei de pește se pot deveni miraculoase si în acest caz.

Uleiul de somon aduce beneficii importante pentru oricine, indiferent de vârstă. O viață sănătoasă și echilibrată nu este greu de obținut sau de întreținut, trebuie doar să știm să facem alegeri înțelepte și să optăm pentru variantele cele mai adecvate bunei funcționări a organismului. De la vârste fragede până la senectute, orice deliu contează când vine vorba de sănătate.

 

 


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*