Suplimentele de Omega-3 pot înlocui consumul de pește?

Mai ales în ultima perioadă, aflăm cât de mult bine ne poate face un regim alimentar bogat în pește. De la o stare de sănătate fizică bună, o dispoziție grozavă și până la prevenirea și tratarea a numeroase boli și afecțiuni medicale, peștele este vedeta unui regim alimentar sănătos.

Pentru femeile însărcinate și cele care alăptează, peștele este o sursă grozavă de proteine, vitamine și acizi grași Omega-3 care susțin sănătatea mamei, dar și dezvoltarea armonioasă a fătului. În cazul copiilor, o dietă bogată în pește conduce la un somn mai bun, la abilități îmbunătățite de concentrare și memorare, la un sistem imunitar puternic și la dinți și oase sănătoase. În rândul adulților și seniorilor care deja suferă de anumite boli, în special afecțiuni cardiovasculare, peștele este un aliment obligatoriu.

Deși sursele alimentare de Omega-3 sunt considerate superioare, suplimentele de Omega-3 au câștigat foarte multă popularitate în ultima perioadă.

Consumul de pește și suplimentele de Omega-3 – ce beneficii ne oferă?

Acizii grași Omega-3 sunt cunoscuți ca fiind grăsimi esențiale, adică organismul nu le poate produce, dar are nevoie de ele. Se poate spune că Omega-3 reprezintă o componentă integrantă a membranelor care înconjoară fiecare celulă din corpul nostru, dar totodată joacă funcții importante la nivelul inimii, vaselor de sânge, plămânilor, sistemului imunitar și sistemului endocrin. Iată de ce specialiștii susțin că acizii grași Omega-3 sunt responsabili pentru sănătatea organismului nostru, pentru metabolism, dar și pentru starea noastră de spirit.

Datorită tuturor acestor beneficii, acizii grași Omega-3 reprezintă o modalitate eficientă de prevenire și tratare a bolilor de inimă și a accidentului vascular cerebral. Un număr mare de cercetări științifice sugerează că un aport mai mare de acizi grași Omega-3 este asociat cu o reducere semnificativă a riscului de boli cardiace.

De aceea, este recomandat ca toate categoriile de persoane – femei însărcinate, femei care alăptează, copiii de toate vârstele, adulți și seniori – să consume cel puțin două porții săptămânale de pește de cea mai bună calitate, în special pește gras cum ar fi somonul. La fel de recomandate sunt și sardinele, heringul, macroul, tonul și păstrăvul.

În ce situații sunt indicate suplimentele de Omega-3?

Nu toată lumea dorește să mănânce pește și nu toată lumea primește cantitatea necesară de acizi grași Omega-3 consumând doar pește. Aici intervin suplimentele de Omega-3. Femeile însărcinate și cele care alăptează pot beneficia enorm dacă vor include în dieta lor suplimente de Omega-3. Foarte multe specii de pește au un conținut ridicat de mercur, așa că dacă aveți îngrijorări în privința otrăvirii cu mercur, suplimentele alimentare de Omega-3 sunt cea mai sigură opțiune întrucât sunt fabricate din materie primă de cea mai bună calitate, iar uleiul de pește este atent purificat.

Suplimentele de Omega-3 sunt indicate și pentru dieta copiilor, mai ales dacă aceștia sunt pretențioși la mâncare sau dacă prezintă unele tulburări de somn, probleme de atenție și concentrare sau au fost diagosticați cu ADHD sau cu tulburare de spectru autist.

S-ar putea spune că suplimentele de Omega-3 sunt cele mai indicate persoanelor care suferă de boli de inimă, deoarece acestea au nevoie de o cantitate mult mai mare de acizi grași Omega-3 și, chiar dacă ar consuma cele două porții de pește săptămânale, tot nu ar obține necesarul de Omega-3.

Studiile arată că suplimentele de Omega-3 au redus riscul de deces cu 7% în rândul pacienților care suferă de boli de inimă, în timp ce riscul de infarct miocardic a fost redus cu 3%. Acestea sunt procente considerate suficiente pentru ca suplimentele de Omega-3 să fie puternic recomandate pacienților care suferă de boli cardiovasculare.

 


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*